www.bertie.nl

Week 7
van de week ben ik eerst twee keer naar Glöthe geweest.
woensdag avond onverwacht naar Engeland gegaan.
Donderdag heb ik gelost in Widnes dit ligt vlak bij Liverpool.
Vrijdag middag met de dagboot terug.
Tijdens deze terug reis heb ik foto's gemaakt van auto's en een vliegtuig die wel heel laag en dicht bij voorbij kwam.
Heb even geduld ze zijn echt mooi.

doei

Week 8
hallo
Van de week eerst naar Goor toen naar Sint Niklaas.
Dinsdag was ik vrij.
Woensdag geladen voor Vrdy in Tjechie.
Donderdag was ik om half elf aan de grens en ik was pas even over half vijf over.
Toen sneeuwde het nog ook.
heb er ruim twee uur over gedaan om in Usti te komen.
Vrijdagmorgen vrij gemaakt in Usti.
Was rond de middag in Vrdy gelost en terug naar de grens.
Een twintig kilometer voor de grens begon het te sneeuwen.
Ben zeer rustig door gereden.
Voor Tiplic liep de weg omhoog en ik stond ook gelijk stil wielen slipten had dus geen enkele grip meer.
Even staan kijken al het overige verkeer slipte ook maar die konden nog voor uit komen.
Ik zit te twijfelen wat ik zal doen sneeuwkettingen om liggen of niet.
Ik heb er èèn opgezocht onder uit de kist vandaan en uitgelegen op de grond op dat moment komt er een sneeuwschuiver voorbij rijden.
Ik heb de sneeuwketting op de reservewiel gegooit want deze sneeuwschuiver had ook gestrooid.
Na een paar minuten kon je al weer redelijk rijden even wat problemen om op gang te komen.
Omhoog gereden en de bocht door gegaan zit ik op een klein stukje snelweg daar kon ik gelijk stil gaan staan.
In Tiplic werd het vrachtverkeer stil gezet en ik heb er ruim twee uur gestaan eer ik verder mocht.
Ik had er een zwaar hoofd in daar ik leeg was en bang was dat ik op een van die heuvels zou blijven steken.
maar dat viel gelukkig mee ze hadden de weg naar boven goed rij baar gemaakt.
Als je beneden het vrachtverkker tegen houdt en na twee uur weer laat rijden kon het wel eens druk worden aan de grens.
Ik zat gelukkig voor aan de rij vrachtauto's.
Binnen drie kwartier over maar toen was het al wel over achten 's avonds.
Voorbij Dresden overnacht.
Zaterdag gaan rijden begon direct weer te sneeuwen.
Het waren echte buien die alles in no time wit maakte dus kon je weer rustig aan doen.
Ik was tegen de avond thuis.

Een foto die ik maakte voor Dortmund.
Ik hoop volgende week beter weer tijdens het rijden.

Week 9
Wat een week maandag bij tijds vertrokken naar goor.
's middags geladen voor Glöthe.
om even over half vier wijzen mensen mij er op dat er iets mis is met mijn oplegger.
Nu dat klopt het is goed mis er is een wiellager kapot.
dat kan wel even duren voor dat het gemaakt is.
het was 's avond om elf uur gemaakt.
voor de rest van de week een beetje om de kerktoren gereden.
doei bertie.

Week 10
Maandag glöthe gelost.
dinsdag verder terug naar dordrecht.
'S middags nog een k*tcontainer gewisseld in de haven.
'S avond geladen voor Valladolid donderdagavond lossen.
woensdag middag met rené een bakkie gedaan.
Donderdag middag met Ad V een bakkie gedaan.
ik was er om een uur of elf 's avonds hek op slot dan gaan we maar slapen.
Vrijdag morgen gaan kijken zatten ze nog vol kon ik wachten.
'S middags om èèn uur kon ik lossen rij dan pas om half drie weg.
Zaterdagavond laat thuis.
doei bertie.nl

Week 11
Een rommelige week maandag naar Bad Berneck gegaan.
dinsdagmorgen gelost en op naar huis.
Woensdagmorgen de auto bij de scania gebracht om voor te keuren.
's middags de auto van addy op gehaald met deze oplegger MS75 gehaald bij Tiel.
Donderdag morgen hadden we eindelijk microsilica dus even snel alle klanten van product voor zien.
Vandaag is ook weer mijn auto gekeurd bij Rijksdienst van wegverkeer.
Collega Gert is met de auto geweest er waren wel een paar kleine dingen maar dat was muggezifterij.
blij dat ik niet zelf hoef ik word behoorlijk opstandig van die mensen.
ben naar Kapelle en Goor geweest.

Vrijdagmorgen eerst van auto gewisseld.
Toen geladen voor Bitburg.
In de middag gelost.
zo was ik nog redelijk op tijd thuis.
prettig weekend.

Week 12
maandag naar Sint niklaas en naar kapelle.
dinsdag sint niklaas en thaint.
woensdag twee maal sint niklaas.
donderdag en vrijdag vrij.

Week 13
van de week naar tsjechie geweest.
donderdag naar kapelle.
vrijdag naar Thaint en voor geladen voor goor een maandag morgen.
een prettige paasdagen.

Week 14
Paasmaandag even naar Goor.
Dinsdag morgen geladen voor San Vicente Del Raspeig vlak bij Allicante in Spanje.
en richting Spanje.
Woensdag gereden tot in Spanje.
Een melding van twee collega's die al in spanje waren,
dat die al een dag hebben staan wachten voor de eerste kon lossen.
dus dat word wat met mij aan het eind van de week.
we zien wel.
Vrijdag morgen op de fabriek kan niet lossen mijn collega wel maar dat ging ook niet van zelf hij moet in twee tank lossen.
voor mij gaan ze een tank in huren of zo iets.
met de avond komen ze met twee oude cement silo's.
die moesten even verbouwd worden zo dat ik kan lossen.
dat heb even geduurd maar s'avond om half acht kan ik beginnen met lossen.
de silo's waren niet helemaal water dicht al gauw kwam er een straaltje microsilica naar buiten waar het niet hoorde.
al bij al was ik om half negen leeg.
op richting nederland die avond nog even vierenhalf uur gereden.
zaterdag ben ik tot aan Macon gereden en daar blijven staan tot maandagmorgen.

Week 15
Maandag morgen bij tijds gaan rijden zodat ik vanavond weer in nederland ben.
s'avonds nog geladen voor Sint Niklaas.
dinsdagmorgen gelost en weer terug naar dordrecht.
een andere oplegger aan gekoppeld en gaan laden bij shell pernis.
ging vrij snel ongeveer 28 ton bfe olie voor koudekerk aan de rijn.
deze gelost bij Latexfalt in koudekerk aan de rijn.
hier ook weer geladen voor ARA in amsterdam.
Woensdagmorgen gelost in amsterdam daar vandaan naar de meern.
de vrachtwagen maar eens in bad gedaan daar was ook collega Roel sr. even bakkie doen.
een paar foto's nemen voor de opleggerpagina.
ook van een cleaner.

Donderdag eerst naar euromaster geweest voor twee nieuwe banden voor tank 70 (mannen dus wel even natrekken hè)
toen weer een bakkie olie geladen bij de shell.
deze gelost in koudekerk aan de rijn.
terug naar dordrecht omgekoppeld naar oplegger 74.
container geladen.
vrijdag morgen container ingeleverd en een container op gezet.
mijn vaste oplegger weer aangekoppeld en geladen voor Goor deze een zaterdag morgen daar gebracht.
was om negen gaan rijden en maar twee keer in de file gestaan voordat ik in Goor was.
zo doei bertie

Week 16
maandag eerst naar kapelle geweest en s'middags naar tisselt.
dinsdag eerst naar tessenderlo s'middags naar sint niklaas.
donderdag eerst een vrachtje microsilica gedaan en toen bitumen geladen.
Vrijdag morgen gelost in staphorst om half twaalf leeg kon ik terug komen naar dordrecht voor een vrachje naar goor.
gloeiende eer je in dordrecht bent en geladen is het zeker al vier uur en dan moet je nog naar goor toen in de vrijdagavondspits.
dus met een pestbui naar dordrecht en bedenkend waarom ik een steeds grotere hekel krijgt om bitumen te rijden.
in dordrecht geladen krijg ik telefoon van thuis is er in gebroken in huis, verdorie, weer mijn laptop kwijt en van mijn moeder geld.
dit word verveeld. grrrrrrrrr
dus naar huis morgen die vracht maar weg brengen.
dus heb ik een mindere week gehad.

Week 17
maandag vrij geweest
dinsdag geladen voor Bitburg in de middag gelost en terug naar dordrecht
gekoppeld naar een andere tank.
woensdag en donderdag bitumen gereden
donderdag ook nog een vrachtje naar goor gedaan.
vrijdag even naar thaint geweest en ik was lekker op tijd thuis.
sinds vier weken weer een normaal weekend thuis.

Week 18
maandag morgen in dordrecht geladen voor thaint. in de middag gelost en terug net buiten het dorp kom ik een breedte transport tegen.
ik ben maar even op de stoep gaan staan.

dinsdag vrij geweest woensdag twee containers naar rotterdam gebracht.
donderdag een goortje gedaan.
vrijdag oude auto uit gepakt en de nieuwe auto in geruimt.

op deze foto staan de twee nieuwe vrachtauto's van ATV.
de linkse voor collega Niels de rechtse voor mij.
zal wel eerst wennen worden voor mij.
vrijdagmiddag geladen voor Valladolid in spanje.
ik mag een zondag avond weg en dinsdag lossen klein stukje terug.
want woensdag en donderdag sta ik stil rijverbod in frankrijk.
doei
bertie

Week 19
zo de eerste week met de nieuwe auto.
het loopt wel lekker soepel.
zondagavond weg gegaan.
dinsdag middag gelost.
terug gereden tot aan burgos.
daar blijven staan voor de komende twee dagen.
collega gerrit was er een dinsdag avond samen wat gegeten.
wat gedronken.
woensdag morgen maar een beetje uit geslapen auto op geruimd.
donderdag avond was collega gerrit ook weer terug.
vrijdagmorgen richting huis gereden.
zaterdagavond thuis.

Week 20
maandagmorgen naar goor.
maandagmiddag naar kapelle op den bos.
dinsdagmorgen naar tessenderlo.
dinsdagmiddag naar thaint.
woensdag naar thaint.
donderdag vrij.
vrijdag naar sint niklaas.

Week 21
even naar spanje geweest

Week 22
deze week ook even naar spanje geweest

Week 23
een keer naar thaint geweest en twee keer naar glothe en een keer naar goor.

Week 24
Begin van de week naar Glothe geweest.
dinsdag twee vrachtjes BFE olie gedaan en geladen voor tjechie.
woensdag richting dresden gereden.
donderdag vroeg gaan rijden naar de grens
Een behoorlijke tijd op het douane terrein in Usti gestaan.

kon pas om 13:00 uur gaan rijden.
Op naar Vrdy daar was ik eind van de middag.
Gelost dit is een betonfabriek voor prefab elementen.

'S avonds aan de grens terug ik had binnen drie kwartier mijn loopbriefje en al mijn stempels om over te kunnen.
Maar je voelt het al aan komen ik heb er twee en half uur over gedaan om de grens over te komen.
Je krijg er de hik van loop het lekker moeten die duitsers zo nodig alle verkeer met goederen controleren.
alle auto's gingen een loods in, vrachtauto's, busjes leeg of vol maakte niet uit waar ze stuk voor stuk gecontroleerd werden.
dat duur lang dat is niet te filmen.
stond er nog een auto of zes, zeven voor mij komt er zo'n pipo aan en die moest weer mijn loopbriefje zien hoefde ik niet de loods in.
en haalde gelijk alle pionen weg ik de auto uit en nog maar een keer vragen want op mijn loopbriefje stond een stempel dat ik naar de rampe moet.
Nee dat hoefde niet gevraagt of hij dat zeker wist, want je zal zien als ik aan de slagboom kom dat het niet in orde is.(dat geluk heb ik meestal)
Maar dat viel mee het was goed dus rijden maar weer in tussen is het wel half twaalf 's nachts geworden.
gereden tot aan dresden daar getankt en blijven staan ik vond dat het erg rustig was op de parkeerplaats.
er was plaats zat over voor mij.
Vrijdag morgen van dresden naar huis gereden.

Week 25
deze week wat bitumen gereden en containers naar de RST gebracht.

Week 26
Maandag naar Bad berneck gereden
Dinsdag gelost en terug naar Dordrecht.
Woensdag een klein beetje naar Tisselt gebracht.
en geladen voor Glöthe.
Donderdag gelost en terug gereden richting Dordrecht.
vrijdag morgen eerst de auto in bad gedaan.
Toen een vrachtje naar Sint Niklaas gebracht.
Tegen de avond geladen voor Oslo.
's avonds thuis geweest.
Zaterdagmorgen richting denemarken gegaan.
Zondagmorgen het laatste stukje gereden.
Ver voor de haven zie je de boot al liggen.

Die schepen zijn echt groot.

Zondagmorgen om een uur of half tien aan boord gegaan.
Ik ben zondagavond om een uur of zeven in Oslo.
Even langs de douane toen mijn los adres opgezocht.
Daar was het hek dicht dus maar een plekje gezocht voor de nacht.
doei
bertie

Week 27
Maandagmorgen gelost in het plaatsje Hvalstad een kilometer of 20 buiten Oslo.
Maandag avond met de boot van Gotenborg naar Frederickshaven terug gevaren.

Ik kwam van de boot af en collega Renè moest deze boot op even tijd voor een praatje.

Bedankt voor de foto, Renè

Dinsdag naar huis gereden.
Woensdag morgen geladen voor Goor.
In de morgen gelost en terug naar Dordrecht om te laden.
Ik heb mijn auto onder de laadpijp staan kom boven op het laadbordes en ziet dat ik niet goed staat.
hoe kan dat nu want als de wielen van de oplegger in de gaten staan dan sta ik altijd goed onder de pijp.?
ik ziet dat het bordes is ontzet en ziet ook direct waarom.
er is er een collega tegenaan gereden.
ik heb mijn auto geladen voor Kapelle op de Bos.
de vrachtauto in Dordrecht laten staan en met de luxeauto naar huis.
Vanmiddag ook even staan praten met een gemeente genoot.
Deze kwam een container laden met vaten voor verweggiestan.

Donderdagmorgen naar Kapelle geweest en toen geladen voor Glöthe.
Vrijdagmorgen gelost en terug naar huis was even over achten thuis.
prettig weekend.
doei.

Week 28
eerst even naar goor toen geladen voor San Vicente del raspeig in spanje.
Donderdag morgen zal ik moeten lossen maar de tank zat nog een beetje te vol.
dat werd dus vrijdagmorgen om een uur of drie.
en toen rap richting nederland.
Zaterdag van zeven uur 's morgens tot zeven uur 's avonds stil gestaan in verband met een rijverbod in frankrijk.
zo dat ik de zaterdag op zondag nacht gereden heb ik was om een uur of tien thuis.
planner gebeld dat ik weer in nederland was.

Week 29
Eerst naar dordrecht geladen voor Vrdy.
En nog steeds een kwaaie kop.
het wil niet echt zakken.
dinsdag aan de grens een kleine twee kilometer file dat duurd wel even.
zodat ik ook nog te laat ben voor de douane in Usti nad Ladem.
Woensdagmorgen om zeven uur de papieren weg gebracht.
deze om acht uur weer terug ik had nummer 24 gekregen en ze waren bij nummer 14.
pas om tien uur aan de beurt bij de douane deze de papieren aan genomen kan je weer wachten kreeg pas even voor èène mijn papieren terug.
eer je dan in vrdy bent gelost en terug in duitsland ben je weer een halve dag verder.
donderdag naar huis gereden.
Vrijdag thuis er was niets.
doei bertie.

Week 30
deze week naar San Vicente Del Raspeig geweest.
van af dinsdagmorgen met collega Roel jr.
woensdag gelost alle twee en konden weer terug naar nederland.
zaterdagmorgen was ik thuis.

Week 31
Maandagmorgen eerst even na de tandarts S'middags geladen voor Lanzendorf.
Dinsdagavond in Lanzendorf alles was al dicht en weg natuurlijk.
Woensdagmorgen gelost en kon toen door rijden naar Polen.
Woensdagavond in polen daar trof ik Arjan, (Van de IJssel)
donderdagmorgen geladen neem er de tijd voor,
want je bent langer bezig met papiertjes halen en wegen en papiertjes terug brengen dan laden.
na het laden weer het zelfde verhaal papiertjes halen wegen en papiertjes terug brengen en dan krijg je de papieren voor de douane.
Hier trof ik ook nog Nico van kube & kubenz.
Bij de douane was het eigenlijk vrij snel klaar maar anderhalf uur gestaan.
toen richting de grens onder weg nog een keer gestopt voor koffie.
Verdomme ik heb een uur last gehad van die koffie.
Om een uur of zeven s'avonds aan de grens er waren wat problemen bij de het kantoor van M & M wat kon ik niet achterkomen het was iets met een nummer?????.
om negen uur hadden we onze papieren en konden naar de douane's de Pool was geen enkele probleem.
Arjan ging naar de duitse douane en was na een half uurtje klaar.
toen was ik aan de beurt kon ik wachten tot na de ploeg wisseling.
om tien uur was het mijn beurt en ja hoor daar kwamen de problemen er was een nummer dat staat voor een adres maar dat kwam niet overeen met het adres dat er bij hoorde.
Hoe is het mogelijk dat twee auto's met het zelfde spul, zelfde document en dan 1 niet goed is en de andere wel?
hier door reden we pas om over elfen weg van de grens.
eer je dan stilstaat bij de eerste parkeerplaats met een koffietent ben je wel weer een uur verder.
Vrijdagmorgen vertrokken we uit Duben.
zonder problemen waren we s'avonds thuis.
Voor volgende week op het progamma poolse microsilica lossen in dordrecht en dan laden voor Alicante in Spanje.
doei bertie.

Week 32
hallo iedereen.
Deze week naar spanje geweest naar San Vicente Del Raspeig.

Week 33
Zo het is gelukkig niet zo koud meer.
Van de week een beetje om de kerktoren gereden.
Maandagmorgen naar Goor geweest.
S'middags van oplegger gewisselt om bitumen te rijden.
S'avonds geladen bij de Esso in Antwerpen voor KWS Dordrecht.
Met tank 91 valt wel tegen de bak vindt ik niet echt mooi schoon.
Dinsdag morgen om zeven uur gelost in Dordrecht.
Toen weer gekoppeld naar mijn eigen tank voor een keer naar Kapelle op den Bos en naar Goor.
Terug naar Dordrecht om weer te koppelen naar de 91 die planners weten ook niet wat ze willen.
Woensdag morgen geladen bij de Esso voor KWS Dordrecht en daar na laden bij de Nynas voor Koudekerk aan de Rijn.
Woensdagmiddag gelost in Koudekerk en daar ook weer geladen voor Utrecht.
Moeten die idioten hem om vijf uur s'morgens hebben.
Donderdag om vijf uur in Utrecht eerst uit leggen waarom ik bitumen rijdt.

Een aardige vage foto is hij nu goed of mislukt.

Foto is niet helemaal scherp het was nog vroeg.
Daarvan dan weer naar de Esso laden voor KWS Dordrecht.
Net na de middag weer een andere oplegger gepakt om te laden bij de Shell in Pernis.
Om vier uur geladen op naar Koudekerk aan de Rijn.
Gelost en nog even een bakkie gedaan met een chauffeur van Vos.
Ik ken veel mensen van gezicht maar vraag niet hoe deze mensen heten.
Ik dach dat deze chauffeur Jan heet, maar dat lees ik wel als hij een e-mail heeft gestuurd.
Terug naar Dordrecht eerst maar even eten daarna wel weer koppelen.(ik lijk wel een chauffeur van ferrytrailers.)
Vrijdag morgen naar Esso om 70/100 teladen mij aangemeld hebben ze het niet daar zak je broek toch van af.
Ze hebben een partij die afgekeurd is en een partij die te koud is, joepie, ik ga maar iemand bellen.
Nu kan ik gaan laden voor Uithoorn.
Ik heb nu tank 93 er achter zitten die is echt schoon dat werk wel plezierig.
Eer je wegrijdt uit Antwerpen ben je alweer een uur of wat verder.
Rij de straat in waar de cindu zit rij ik de poort voorbij niet te filmen en het is niet eens zo kleine poort.
Om een uur of èèn leeg en kon toen naar huis.
Zo dit was mijn week tien keer niks dus

Week 34
hallo allemaal.
deze week weer een beetje om de kerktoren gereden.
Maandagnacht om 0:00 uur gaan rijden richting Antwerpen.
Daar geladen bij de Esso voor Dordrecht.
Om een uur of half vijf in Dordrecht.
ik kon de vracht niet kwijt.
Dan maar even slapen tot ik wel kan lossen.
Om een uur of zeven gelost.
Terug naar Esso antwerpen laden voor Cindu in Uithoorn.
Daar leeg toen naar de Q8 in Rotterdam.
Geladen voor Utrecht dinsdagmorgen.
Dinsdag heb ik twee maal Utrecht gedaan en een keer voor geladen bij de Esso Antwerpen.
Woensdagmorgen om acht uur gelost bij Peter van Heugte in Nijkerk.
Daar vandaan weer naar Antwerpen geladen bij de Nynas voor Latexfalt in Koudekerk aan de Rijn.
Op laadpunt twee stond een chauffeur van Verduyn die moest ook naar Latexfalt.
Deze chauffeur vroeg aan mij de weg naar Koudekerk.
Ik zeg dat ik er ook naar toe moet en dat hij achter mij aan moet rijden.
Ik word nog een keer gebeld door een klote chatter die op weg is naar Oslo.
Die moet de weg weten naar Hirtshals.
baal er van dat ik die klote bitumen moet rijden en die extra in gehuurden klote chatters het mooie werk krijgen.
Het begint zelf de molenbazen op te vallen.
Om een uur of drie waren we bij Latexfalt.

Donderdagmorgen.
Geladen bij de Q8 voor de Rohac in de botlek.
Daar vandaan naar de Q8 voor de Asko in Zoetermeer.
Toen kon ik gaan voorladen voor Act in Tiel.
Deze vracht was van de firma Van De IJssel.
Ik moet een vracht 40/60 laden en dat om vier uur 's middags Natuurlijk sta je weer te wachten bij de Q8 ik had drie auto's voor mij.
je begrijpt natuurlijk gelijk waarom wij die vracht moeten doen.
Eikels.
Vrijdagmorgen om zeven uur in Tiel.

Beste mensen hier ik moet even wachten gelijk werd er verteld waar ik koffie kon pakken.
Tijdens het lossen werd er verschillende keren gezegd waar de koffie stond.
Prima geregeld dus.
Hier vandaan naar de Esso in Antwerpen.
geladen voor Interface in scherpenzeel.
Ik vind bitumen rijden niet echt leuk zeker op de manier zoals het nu gaat.
maar ik kom wel graag bij Interface je heb altijd wel wat te praten met Nico en Bart.
Ik kom dat niet zo vaak bij interface dus eerst weer vertellen waarom ik bitumen rijdt.
de vracht gelost en op naar huis, thuis gegeten en 's avond de oplegger 93 in Dordrecht gebracht.
en dan kan de vakantie beginnen.
dus doei tot over drie weken.

Week 35
lekker

Week 36
heerlijk.

Week 37
moet weer beginnen een maandag.
ik heb wel een mooie auto op het net gezien voor mij.

Week 38
hallo iedereen.
de vakantie is alweer voorbij.
volgend jaar maar eens vier weken doen.
zo nu naar de order van de dag eerst naar goor en toen naar
kapelle dat was een maandag en dinsdagmorgen naar tessenderlo geweest
geladen voor Glöthe daarna even naar euromaster voor twee nieuwe banden onder de oplegger.
woensdagmorgen gelost en daar vandaan door naar polen.
donderdagmorgen geladen ik was om tien uur op het douane terrein en rijd daar om half drie weg.
ben ik tot een twintig kilometer voor de gereden daar overnacht.
Vrijdagmorgen om vijf minuten voor acht aan de grens had maar een auto of vier voor mij.
toen ik aan de beurt was was er net ploegen wisseling.
ik heb er drie kwartier rond staan kijken heb maar even een foto gemaakt.

Het liep op de grens zelf perfect eigenlijk ik reed om tien uur weg.
was s'avonds redelijk op tijd thuis.
doei bertie.

Week 39
Hoi van de week ben ik twee keer naar engeland geweest.
en een keer naar koudekerk aan de rijn.
er volgen nog foto's van deze reis.

Week 40
Een zondag avond weg gegaan richting Hamburg.
Maandag avond in Frederickshave mijn aan gemeld voor de boot stond de auto niet aangemeld.
hoe die mannen het daar doen weet ik niet maar je wordt gewoon op de eerste boot geboek die een plaatsje vrij heb.
kon toen al om even rond acht uur s'avonds mee.
was ik om half twaalf aan de overkant nog een uurtje gereden en toen gaan slapen.

een paar foto's gemaakt in zweden mogen de auto's ongeveer vijfentwintig meter zijn
ziet er wel mooi uit.
Dinsdagmorgen gaan rijden richting grens met Noorwegen.
aan de grens was ik zo klaar het is hier geen oost blokland.
was even in de middag in Oslo was totaal verkeerd gereden was al aan de andere kant van de stad.
daar was een pompstation heb ik een plattegrond gekocht toen reed ik zo naar het adres toen.
Daar moest ik in van die kubscontainers lossen dat is me een bende geworden.
die gasten zetten die dingen neer en je kan lossen bij de tweede die stond nog gewoon open.
eer je dat merk zijn er al wat liters op straat gegaan.
dit was ook het geval bij containertje nummer ongeveer tien dat zag ik niet wat ik stond aan de andere kant van de contianer.
dus ook enkele liters over de straat.
toen de heftruckchauffeur de gevulden containers weg ging zetten was er èèn daar zat een gaatje onder in te grote van een stuiver.
dus dat was me een rotzooi maar ja wat moet je er aan doen.
dinsdagavond terug op de boot wat een klote boot was dat zeg.
een vrachtbootje waar een paar vrachtauto's op gaan.
woensdag richting nederland een tijd in de file gestaan bij hamburg twintig kilometer voor de Elbetunnel.
ben een beetje binnen door gereden was ik vrij snel bij een afslag vlak voor de tunnel kon ik niet de snelweg op want er zaten een paar luxe auto's op elkaar.
ben toen door gereden naar de elbebruggen.
net voor de nederlandse grens ook nog een file gehad van vier kilometer.
was ik net voor tien uur bij frans op de bult.
Donderdag morgen naar dordrecht heb ik er drie en half uur over gedaan de èène file na de andere.
s'middags naar tessenderlo geweest 's avonds nog geladen voor goor.
Vrijdag naar Goor gegaan was daar net na de middag.
ik mag hier ook graag komen je belt even van te voren dat je er met een minuut of vijf er bent staat de deur al open.
je geeft de monsterpot af je gaat de slangen aansluiten de luchtkraan opzetten tegen die tijd is je product ook gekeurd en kan je lossen.
daar vandaan op naar huis toe.
volgen de week naar spanje toe.
doei.

Week 41
van de week naar San Vicente del Raspeig geweest.
woensdag gelost even gewacht op teus.
daarna samen terug gereden naar nederland.
zaterdagmorgen geladen in dordrecht.
daar blijk er drie bouten van de accubak los te zitten nou ja, los ze waren er al uit.
helemaal beschadig ben dus ook even naar de scania geweest omdat te laten verhelpen.
zodat ik halvewegen de middag thuis was.
ga een zondag weer terug naar spanje.
doei.

Week 42
zoals ik vorige week melden ben ik weer naar spanje gegaan.
Ik ben een zondag middag om vier uur weg gegaan.
ben toe gereden tot aan Beaune in frankrijk.
Maandag tot aan Barcelona.
Dinsdagmiddag gelost en weer op weg naar huis.
Woensdagmiddag met Rene een bakkie gedronken in de schildpad.(tja, ik verzin die namen ook niet.)
Donderdag tot voor bij brussel.
vrijdagmorgen eerst even naar de garage om de standkachel te laten maken.
Ik was er om negen uur en reed weg om twaalf uur.
kon gelijk naar huis want er kon niet geladen worden in dordrecht.
Het asfalt onder het laadpunt werd vervangen.
En het kwam mij even goed uit.
volgende week naar Vrdy.

Week 43
Maandag geladen voor Vrdy.
Dinsdagavond was ik Usti.
Een woensdagmiddag reed ik pas weg van de douane.
tegen de avond gelost en toen kon ik weer richting nederland komen.
Ben een keer over Cheb gereden dat was geen succes leeg mocht ik er niet voorbij.
ik was om 23:30 aan de grens heb toen tot een uur of vijf aan staan schuiven.
toe kreeg ik wel erg veel slaap ben toen maar een paar uur gaan slapen.
Was om half elf weer wakker en ben maar verder gegaan met aan schuiven was om 13:10 op de grens.
binnen een kwartier reed ik weer weg.
niet te geloven je bent dik acht uur bezig om op de grens te komen en binnen een kwartier ben je dan over.
Auto's die voor bij kwamen die werden gewoon terug gestuurd.
Vrijdag even naar goor geweest.
doei.
bertie

Week 44
Hoi collega's en andere fan's.
Deze week heb ik een beetje Bezigheidstherapie gehad.
ik heb elke dag wel een vracht gedaan maar met veel koffie.
een beetje microsilica een beetje BFE olie en natuurlijk een vracht bitumen.

Even een babbel met Piet gemaakt.
Vrijdag geladen voor San Vicente Del Raspeig.
doei bertie.

Week 45
hallo fans zoals je vorige week hebben gelezen ben ik deze week naar Spanje geweest.
het was daar lekker weer een graad of vijventwintig.
Vrijdag nog even naar goor geweest.
Maandag ga ik spoelen en dan laden voor San Vicente Del Raspeig in Spanje.
doei bertie.

Week 46
Hallo iedereen.
Deze week naar San Vicente Del Raspeig in Spanje gweest.
maandag eerst oplegger ms100 gespoeld en gewassen in de Meern.
toen geladen in Dordrecht.
Gewacht tot collega Gerrit ook geladen is zodat we samen naar Spanje konden.
We mochten pas om tien uur s'avonds de grens over Frankrijk in.

Zoals de foto al een beetje laat zien was het aardig lekker weer.

Gerrit had luchtlekkage onder de oplegger even door gerrit naar gekeken.

het blijven toch wel aardige tankwagens ik heb er nu twee weken met de MS100 gereden.
ik vind het jammer dat je er niet het hele jaar mee kan rijden anders had ik hem zeker er achter willen houden.

Woensdagavond gelost en een stukje terug gereden.
Donderdag Spanje uit gereden.
na ongeveer tien rij uren rijden we een parkeerplaats op konden we niet parkeren want die stond vol.
Maar we konden er ook niet af want aan het eind stond een Italiaan die hem even fout had geparkeerd die kon niet meer voor of achteruit.
Hebben we bijna een uur staan wachten voor dat we naar de volgende parkeerplaats konden.
Vrijdag tot in luxemburg gereden.
Zaterdag rond de middag thuis.
doei bertie.

Week 47
Maandag naar Thaint geweest.
Dinsdag naar Thaint geweest.
Woensdag een container en een Sint Niklaas gedaan.
Donderdag eerst een Sint Niklaas toen een container en vroeg naar huis.
Vrijdag vrij geweest.

Week 48
Maandag heb ik een doe even wat dag gehad.
Dinsdag naar Bad Berneck gereden.
Woensdagmorgen gelost.
Donderdag heb ik een vrachtje naar Kapelle op de Bos geweest.
S'middags even een container weg gebracht naar RST.
Vrijdagmorgen naar Sint Niklaas geweest.
Vrijdag avond ben ik de boot op gegaan richting Hull Engeland.
Collega Chris heeft even oplegger ms102 in Pijnakker gehaald en bij de boot gebracht.

Dus ik ga met twee opleggers over.
Zatermorgen heb ik de nieuwe oplegger ms 102 naar Boston gebracht.

Terug naar Hull om mijn eigen vaste oplegger te halen.
Kom ik op de ferry terminal meld mij om oplegger 76 op te halen.
Komt de oplegger niet in de bestanden voor.
Ik uitgelegd dat ik deze oplegger s'morgens heb gewisseld met de nieuwe oplegger.
Ik moest de oplegger maar op zoeken en dan bij het loket in het hoofdkantoor melden.
Hier kreeg ik een papiertje met stempels mee en kon terug naar Boston.
Zo liep het langzaam tegen de avond het is vandaag niet droog geweest.
In Boston stond Collega Gert te wachten om naar het hotel te gaan.
Het was te slecht weer om nog wat te doen.
Op naar het hotel dan maar.
Zaterdagavond zijn we Boston in gewandeld.
Wat mij op valt is dat er op elk hoek wel een eettent en een cafe is.
wat gegeten en toen zijn we naar een pub met live muziek geweest.
Dat heb ik geweten we moesten natuurlijk voor aan staan.
De band speelde voornamelijk ZZtop.
De naam van de band was Fandango Brothers.
zie ook www.fandango brothers.com
Zondag morgen hebben we op de nieuwe opslag een keer geladen en een keer gelost.
Zo konden we nog even de puntjes op de i te zetten.
Voor foto's zie Amt U.K.

Week 49
Maandagmorgen even wat rond gekeken op de nieuwe terminal.
een beetje de gaten dicht maken.

man at work.
En toen richting London gereden ik moet daar in het plaatsje Dagenham laden.
hier staat nog een honderdvijftig ton in tanks wat nog weg gereden moet worden.
Toen ik aan kwam in Dagenham stond onze Engelse collega al te wachten om zijn tweede vracht te laden.
Deze kon gaan laden en komt een uur of twee later terug en had maar twee ton geladen waren de tanks leeg.
Even met Dordrecht bellen deze hebben even met Engeland gebeld en komen tot de conclusie dat er een gat is van honderd ton.
Konden we terug naar Boston om te laden.
Dinsdag morgen geladen en op weg naar Royston.
Daar gelost en terug naar Boston.
Woensdag heb ik twee keer Royston gehad.
Donderdag vroeg Royston gelost.
Daar lossen ook cementautos op de zelfde losplaats dus we staan elkaar we eens in de weg.

En kon toen naar de boot in Harwich.
ik had gerekend op de boot van twaalf uur die zag ik net weg varen.
Had wel de boot van tien uur s'avonds.
Heb dan mooi even de tijd om mijn website te schrijven en een nieuwe pagina toe te voegen.
Vrijdag een vrachtje naar goor gebracht

Week 50
Maandag geladen voor Valladolid
Deze vracht een woensdagmorgen gelost en weer terug op weg naar huis.
Vrijdagmiddag een vrachtje naar Sint Niklaas gedaan.

Week 51
Maandag vrij geweest.
Dinsdag geladen voor Valladolid.
Deze vracht stond voor een vrijdagmorgen.
We gaan proberen om hem al een donderdag te lossen.
dat is ook gelukt.
Zaterdagmorgen in dordrecht geladen voor goor een maandag voor tien uur.

Week 52
Maandagmorgen in Goor gelost.
Daarna even de tank laten spoelen in De Meern en naar huis.
Dinsdag naar TSI gegaan daar mijn oplegger laten lassen er was een steun van de luchtleiding afgebroken.
ook de oplegger 81 naar Dordrecht gebracht en oplegger 95 naar TSI gebracht.
mijn oplegger was toen klaar en ik ben naar huis gegaan.
een iedereen een prettige feestdagen gewenst en tot volgend jaar.